SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-241602"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-241602" > Visuell kommunikati...

Visuell kommunikation - modell för bedömning av gymnasieelevers bruk av bildspel vid muntliga anföranden

Schüssler, Eija L. (författare)
Uppsala universitet,Institutionen för nordiska språk
 (creator_code:org_t)
2014
Svenska 46 s.
Serie: Svenska i utveckling, 1400-7436 ; 32
  • Rapport (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Visual communication – a model for assessing upper secondary student use of slideshows in speeches. In Sweden’s upper secondary school curriculum (Gy11) for Swedish as a school subject, the use of presentation techniques in oral presentations is a requirement. This study uses the visual grammar formulated by Kress & van Leeuwen (2006) to examine the slideshows used during an oral presentation in class. The aim of the study is to determine whether and how students use visual communication and multimodal competence in their work. The curriculum’s grading criteria for presentation techniques are tested on eight presentations. The results indicate that the criteria are not sufficient to identify multimodal competence.

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
rap (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Schüssler, Eija ...
Delar i serien
Svenska i utveck ...
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy