SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-270079"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-270079" > Implications of ano...

Implications of anonymous assessment

Pears, Arnold, (författare)
Uppsala universitet, Datorteknik, UpCERG
Nylén, Aletta, (författare)
Uppsala universitet, Datalogi, UpCERG
Uppsala universitet Teknisk-naturvetenskapliga vetenskapsområdet. Matematisk-datavetenskapliga sektionen. Institutionen för informationsteknologi. Datorteknik. (creator_code:org_t)
Uppsala universitet Teknisk-naturvetenskapliga vetenskapsområdet. Matematisk-datavetenskapliga sektionen. Institutionen för informationsteknologi. Datalogi. (creator_code:org_t)
2015
Engelska.
Serie: Frontiers in Education Conference, 0190-5848
Ingår i: Proc. 45th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference. - Piscataway, NJ : IEEE Press. - 9781479984534 ; s. 1404-1408
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The role of anonymous assessment in ensuring fair and equitable outcomes for students has been one of the major tenets of educational reform over the last few decades [1]. One of the major goals of these efforts is to reduce the impact of subconscious discriminatory behaviour in assigning grades based on perceptions of ability of gender or minority groups by the examiner. Recently however research has been emerging which challenges the widespread assumptions about the benefits of anonymity drawn from Newstead's work. Contrary results include the work of Dorsey and Colliver, 1995, in medical education, and Batten et al. 2013, who explore the impact of student reputation on assessment. These and many other studies conclude that anonymous assessment resulted in no apparent changes in assessment outcomes. In this paper we explore the implications of anonymity taking examples from educational settings where student anonymity is already an adopted practice. We discuss the positive and negative implications of student anonymity, and identify areas for future research.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Science (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Pears, Arnold
Nylén, Aletta
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Delar i serien
Frontiers in Edu ...
Artiklar i publikationen
Proc. 45th ASEE/ ...
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy