Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-305814" >
Kunskapsbaserad mar...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I denna bok ligger fokus på hur den förändrade informationsteknologin påverkar sättet och möjligheterna att bedriva marknadsföring.Kunskapsbaserad marknadsföring handlar om att utnyttja ny digital teknologi och de möjligheter som digitaliseringen av vår vardag, av företagets verksamhet och av samhället i stort för med sig.Företag kan i dag i större grad fatta beslut som bygger på fakta och kunskap om sina kunder, snarare än bara på antaganden och intuition.Den nya kunskapsbaserade marknadsföringen skapar förutsättningar att fördela resurser,prognostisera och tillfredsställa kundbehov med ökad precision.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
Nyckelord
- Marknadsföring
- kunskapsbaserad
- kunskap
- digitalisering
- digital teknologi
- informationsteknologi
- scientifiering
- social media
- digital marknadsföring
- Business Studies
- Företagsekonomi
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- bok (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas