SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-380077"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-380077" > Dewey and mathemati...

Dewey and mathematical practice : revisiting the distinction between procedural and conceptual knowledge

Österman, Tove, 1972- (författare)
Uppsala universitet,Avdelningen för teoretisk filosofi
Bråting, Kajsa, 1975- (författare)
Uppsala universitet,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier,Uppsala Univ, Postgrad Studies, Uppsala, Sweden
 (creator_code:org_t)
2019-03-22
2019
Engelska.
Ingår i: Journal of Curriculum Studies. - : Informa UK Limited. - 0022-0272 .- 1366-5839. ; 51:4, s. 457-470
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • We identify a recent trend in school mathematics as well as in some of the research literature in mathematics education: an emphasis on the practical uses of mathematics and an increased emphasis on verbalizations as opposed to numerical and computational skills. With tools provided by John Dewey, an early advocate of contextual and practical knowledge, we analyse the common research framework for discussing mathematical knowledge in terms of the procedural and the conceptual. We argue that procedural and conceptual knowledge should not be seen as opposites, and that the tendency to treat them as such might be avoided by emphasising the notion of operational skill. We argue that this is important in order for the students to gain both the contextual knowledge and the computational skill entailed in mathematical knowledge.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Mathematics education
Dewey
mathematical knowledge
operational skill

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Österman, Tove, ...
Bråting, Kajsa, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
Journal of Curri ...
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy