SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:vxu-5914"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:vxu-5914" > ‘Muslims have instr...

‘Muslims have instructions’ : HIV/AIDS, Modernity and Islamic Religious Education in Kisumu, Kenya.

Svensson, Jonas (författare)
Linnéuniversitetet,Institutionen för kulturvetenskaper, KV
 (creator_code:org_t)
Leiden : Brill Academic Publishers, 2009
2009
Engelska.
Ingår i: Aids and Religious Practice in Africa. - Leiden : Brill Academic Publishers. - 9789004164000 ; , s. 189-219
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The article presents the discourse on HIV/AIDS within the formal school subject of Islamic Religious Education in Kisumu, Kenya. It related this discourse to a wider contemporary discourse on Islam and modernity, as well as to the local context of Muslims as a religious minority in Kisumu.

Ämnesord

HUMANIORA  -- Filosofi, etik och religion -- Religionsvetenskap (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Philosophy, Ethics and Religion -- Religious Studies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Islam
Education
HIV
Kenya
Kisumu
Islamology
Islamologi
Religionsvetenskap
Study of Religions
Pedagogics and Educational Sciences
Pedagogik och Utbildningsvetenskap

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Svensson, Jonas
Om ämnet
HUMANIORA
HUMANIORA
och Filosofi etik oc ...
och Religionsvetensk ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Aids and Religio ...
Av lärosätet
Linnéuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy