SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/150553"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/150553" > Cyberfactories: How...

Cyberfactories: How news agencies produce news

Czarniawska, Barbara, 1948- (författare)
Göteborgs universitet, Gothenburg Research Institute (GRI), Gothenburg University, Gothenburg Research Institute (GRI)
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Gothenburg Research Institute (GRI). 
ISBN 978 0 85793 912 8
Cheltenham : Edward Elgar, 2012
Engelska.
  • Bok (övrigt vetenskapligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Have you ever wondered how organizations decide which news is important? This insightful book portrays in detail everyday work in three news agencies: Swedish TT, Italian ANSA and the worldwide Reuters. This unique study is about organizing rather than journalism, revealing two accelerating phenomena: cybernization (machines play a more and more central role in news production) and cyborgization (people rely more and more on machines). Barbara Czarniawska reveals that technological developments lead to many unexpected consequences and complications. Cyberfactories will prove essential to researchers interested in contemporary forms of organizing, studies of technology, and media. It will also appeal to a lay reader interested in how news is produced.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

bok (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Czarniawska, Bar ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy