SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/154622"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/154622" > Hur blir lärprocess...

Hur blir lärprocessen synlig i förskolan?

Doverborg, Elisabet, 1947 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM,National Center for Mathematics Education, NCM
Pramling Samuelsson, Ingrid, 1946 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
 (creator_code:org_t)
2012
2012
Svenska.
Ingår i: Förskoletidningen. - 0348-0364. ; 37:1, s. 6-14
  • Tidskriftsartikel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Elisabet Doverborg & Ingrid Pramling Samuelsson skriver att för att kunna undervisa måste man ha en idé om vad det är barn ska utveckla en förståelse för utifrån förskolans läroplan, det vill säga vad som är lärandeobjektet i olika innehåll. Och man måste inse att kreativitet och lärande är två sidor av samma kunskaps- och lärandeprocess.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

lärprocess
förskola
didaktik
läroplan

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Doverborg, Elisa ...
Pramling Samuels ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Förskoletidninge ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy