Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/154622" >
Hur blir lärprocess...
Hur blir lärprocessen synlig i förskolan?
-
- Doverborg, Elisabet, 1947 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM,National Center for Mathematics Education, NCM
-
- Pramling Samuelsson, Ingrid, 1946 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
(creator_code:org_t)
- 2012
- 2012
- Svenska.
-
Ingår i: Förskoletidningen. - 0348-0364. ; 37:1, s. 6-14
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Elisabet Doverborg & Ingrid Pramling Samuelsson skriver att för att kunna undervisa måste man ha en idé om vad det är barn ska utveckla en förståelse för utifrån förskolans läroplan, det vill säga vad som är lärandeobjektet i olika innehåll. Och man måste inse att kreativitet och lärande är två sidor av samma kunskaps- och lärandeprocess.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- lärprocess
- förskola
- didaktik
- läroplan
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas