SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/175007"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/175007" > Maintaining Power b...

Maintaining Power by Guarding the Gates: Journalists' Perceptions of Audience Participation in Online Newspapers

Andersson, Ulrika, 1977 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG),Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
 (creator_code:org_t)
2013
2013
Engelska.
Ingår i: Journalism and Mass Communication. - 2160-6579. ; 3:1, s. 1-13
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Focus on audience participation in online news media has increased rapidly in recent years. Online newspapers offer their audience several opportunities to participate, for example by submitting comments on articles or uploading pictures/videos. Audience participation has also emerged as a fast growing research field; the motives for focusing on audience participation have been analyzed and the kind of participatory opportunities that news media offers the audience have been mapped. Also, questions on whether audience participation should be regarded an advantage or disadvantage to professional journalism has been discussed. This study relates to the latter perspective as it examines media practitioners´ perceptions of audience participation. By focusing on the case of Swedish newspaper journalists this study analyzes how audience participation is perceived to affect journalistic work and to what extent such participation is believed to benefit journalism. Based on a representative survey of Swedish journalists, conducted in 2011-2012, and a survey of journalists working at three local morning papers in Sweden, conducted in 2009, the analyses reveal a rather ambivalence attitude to audience participation among the journalistic corps.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Medievetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Media Studies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications (hsv//eng)

Nyckelord

Audience participation; Online Newspapers; Professional Journalists; Editorial Managers

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Andersson, Ulrik ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Medievetenskap
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
Artiklar i publikationen
Journalism and M ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy