Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/175982" >
Information från NC...
Information från NCM: Mäta i förskolans läroplan
-
- Doverborg, Elisabet, 1947 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM,National Center for Mathematics Education, NCM
-
(creator_code:org_t)
- 2012
- 2012
- Svenska.
-
Ingår i: Nämnaren. - 0348-2723. ; :2012:2, s. 7-8
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Syftet med matematikarbetet i förskolan är att genom lust och glädje engagera barn i grundläggande aktiviteter om exempelvis tal, geometri och mätning. I "Förskola i utveckling - bakgrund till ändringar i förskolans läroplan" (2010) presenteras sex historiskt och kulturellt grundade aktiviteter, vilka utgör olika sätt att konkret närma sig läroplanens mål. En av dessa aktiviteter är att mäta.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- Matematikundervisning
- förskolan
- läroplaner
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
-
Nämnaren
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas