SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/176292"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/176292" > Academic engagement...

Academic engagement and commercialisation: A review of the literature on university-industry relations

Perkmann, M. (författare)
Tartari, V. (författare)
McKelvey, Maureen, 1965- (författare)
Göteborgs universitet, Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE), Gothenburg University, Department of Economy and Society, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
visa fler...
Autio, E. (författare)
Brostrom, A. (författare)
D'Este, P. (författare)
Fini, R. (författare)
Geuna, A. (författare)
Grimaldi, R. (författare)
Hughes, A. (författare)
Krabel, S. (författare)
Kitson, M. (författare)
Llerena, P. (författare)
Lissoni, F. (författare)
Salter, A. (författare)
Sobrero, M. (författare)
McKelvey, Tomas, 1966- (författare)
Göteborgs universitet, University of Gothenburg
visa färre...
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE). 
2013
Engelska.
Ingår i: Research Policy. - 0048-7333. ; 42:2, s. 423-442
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • A considerable body of work highlights the relevance of collaborative research, contract research, consulting and informal relationships for university–industry knowledge transfer. We present a systematic review of research on academic scientists’ involvement in these activities to which we refer as ‘academic engagement’. Apart from extracting findings that are generalisable across studies, we ask how academic engagement differs from commercialisation, defined as intellectual property creation and academic entrepreneurship. We identify the individual, organisational and institutional antecedents and consequences of academic engagement, and then compare these findings with the antecedents and consequences of commercialisation. Apart from being more widely practiced, academic engagement is distinct from commercialisation in that it is closely aligned with traditional academic research activities, and pursued by academics to access resources supporting their research agendas. We conclude by identifying future research needs, opportunities for methodological improvement and policy interventions.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Nationalekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Economics (hsv//eng)

Nyckelord

University-Industry relations
Technology transfer
Academic entrepreneurship
Commercialisation
research-and-development
public research organizations
resource-based
view
bayh-dole act
technology-transfer
ivory tower
knowledge
transfer
intellectual property
scientific-knowledge

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy