SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/179519"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/179519" > The social journali...

The social journalist: Embracing the social media life or creating a new digital divide?

Hedman, Ulrika, 1966- (författare)
Göteborgs universitet, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Gothenburg University, Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
Djerf-Pierre, Monika, 1961- (författare)
Göteborgs universitet, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Gothenburg University, Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
Göteborgs universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG). 
2013
Engelska.
Ingår i: International Communciation Association's (ICA) 63rd Annual Conference. London, June 17-21, 2013.
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The ongoing social media hype put pressure on journalists to be active in social media 24/7. Professional values and journalistic norms are put to the test and not all journalists are equally keen to embrace the “social media life”. So far, few studies have examined the differences between categories of journalists when it comes to social media use. Based on a representative large-N survey of Swedish journalists conducted in 2011/2012, this paper examines journalists’ professional and personal use of social media. The study analyzes the level, purpose and evaluation of usage among different categories of journalists. The main findings are that there are three main categories of users: “skeptical shunners”, “pragmatic conformists” and “enthusiastic activists”. Furthermore, there exists a professional digital divide between the “skeptical shunners” on one side and the “enthusiastic activists” on the other. The differences in social media use are mainly are associated with the journalists’ age and type of work but also with professional attitudes towards audience adaptation and branding.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Medievetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Media Studies (hsv//eng)

Nyckelord

journalistik
sociala medier
professionella normer
professionella värderingar

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Hedman, Ulrika, ...
Djerf-Pierre, Mo ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Medievetenskap
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy