SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/184325"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/184325" > Research on Sport a...

Research on Sport as a Business

Dolles, Harald, 1961 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Management & Organisation,Centre for International Business Studies,Department of Business Administration, Management & Organisation
Söderman, Sten (författare)
 (creator_code:org_t)
Cheltenham, UK : Edward Elgar, 2013
2013
Engelska.
Ingår i: Handbook of Research on Sport and Business. - Cheltenham, UK : Edward Elgar. - 9781849800051 ; , s. 3-39
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The purpose of the handbook is to present the current frontier of research on sport and business in theory and in practice. It is designed to function as a catalyst for building and disseminating new ideas around the variety of methods being applied in research on the business aspects of sports as well as of sport-related industries. It shall be read and used by academics, Ph.D. students as well as sports practitioners looking for useful ways of expanding knowledge, conducting research or searching for insights into the challenges of managing sport. We have also attempted to make the handbook useful and accessible to masters and bachelor students who prepare their thesis projects. Although such students will normally be expected to complete their thesis projects in months rather than years, they face the same problems of finding a thesis topic, how to design their research project, the choice of appropriate methods and summarizing their findings as analysed and demonstrated in the chapters in this handbook. The introduction will explain in the following how and why this handbook is structured in thematic clusters, will present some of our thoughts and observations on cross-links between the research methods and chapter topics by introducing the chapters.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Nyckelord

sport management; sports governance; regulation; sport performance; media; sport technology; sport club management; sport team structure; spectators; sporting events; sport branding; sponsoring

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Dolles, Harald, ...
Söderman, Sten
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
Artiklar i publikationen
Handbook of Rese ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy