SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/184334"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/184334" > Factors Influencing...

Factors Influencing Grant and Sponsorship Revenue for Festivals

Andersson, Tommy D., 1947 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för turism,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Tourism,Department of Business Administration, Marketing Group
Dolles, Harald, 1961 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Management & Organisation,Centre for International Business Studies,Department of Business Administration, Management & Organisation
Getz, Donald, 1949 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Department of Business Administration, Marketing Group
visa fler...
Mykletun, Reidar (författare)
Jæger, Kari (författare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2013
2013
Engelska.
Ingår i: Event Management. - 1525-9951. ; 17:3, s. 195-212
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This article contributes to event management theory and practice, and more generally to sponsorship research, by examining grant and sponsorship revenue for festivals. In particular, a number of factors that appear to influence the amounts and sources of external revenues are examined for significant differences. Data obtained from 260 festival managers in Australia, Norway, Sweden, and UK are compared with respect to their events’ revenue sources, ownership, and other factors thought to influence revenue. Statistical tests reveal that festival size (i.e., attendance), professionalism (as measured by staff members), and the “fit” between event and sponsor (as measured by type of event correlated with different sponsors and grant sources) significantly affect festival revenue. It is argued in the conclusion that by applying certain strategies festival managers can enhance their external revenue generation and support. Future research needs and theory development are discussed in the conclusions, focused on a new set of propositions derived from the analysis.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Nyckelord

Event Management
Festival Management
Spornsorship

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy