SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/185359"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/185359" > A strategic approac...

A strategic approach to develop and maintain sponsorship income for events

Dolles, Harald, 1961- (författare)
Göteborgs universitet, Företagsekonomiska institutionen, Management & Organisation, Centre for International Business Studies, Gothenburg University, Department of Business Administration, Management & Organisation, Centre for International Business Studies
Andersson, Tommy, 1947- (författare)
Göteborgs universitet, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Gothenburg University, Department of Business Administration, Marketing Group
Getz, Donald, 1949- (författare)
Göteborgs universitet, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Gothenburg University, Department of Business Administration, Marketing Group
visa fler...
Mykletun, Reidar J. (författare)
visa färre...
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Företagsekonomiska institutionen, Management & Organisation. 
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Centre for International Business Studies. 
visa fler...
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring. 
visa färre...
2013
Engelska.
Ingår i: Innovation and value creation in experience-based tourism: Proceedings of the 22nd Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research. ; 81
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The financing and revenue structure of events (festivals) has received comparatively less attention in research compared to the importance to secure financing for successful sustainable event management. Existing research reveals that differences in revenue sources and sponsorship (public or corporate) income exist in regards to event ownership or various cultural and social reasons. This research aims to contribute to sponsorship research as well as to event management theory and practice by discussing specific actions that event managers can take to increase the event value to grant-giving institutions and to sponsoring corporations.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Event management
sponsorship
sponsorship income
strategy
sponsorship value

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Dolles, Harald, ...
Andersson, Tommy ...
Getz, Donald, 19 ...
Mykletun, Reidar ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy