SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/195924"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/195924" > Sponsoring as a Str...

Sponsoring as a Strategy to Enter, Develop, and Defend Markets: Advertising Patterns of the Beijing Olympic Games’ Sponsoring Partners

Dolles, Harald, 1961 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centre for International Business Studies,Företagsekonomiska institutionen, Management & Organisation,Department of Business Administration, Management & Organisation
Söderman, Sten (författare)
 (creator_code:org_t)
Houndmills, Basingstoke, Hampshire : Palgrave Macmillan, 2014
2014
Engelska.
Ingår i: Asian Inward and Outward FDI: New Challenges to the Global Economy. - Houndmills, Basingstoke, Hampshire : Palgrave Macmillan. - 9781137312204 ; , s. 36-64
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Multinational enterprises use mega-events as an international marketing platform. But sponsoring mega- events has also developed as a strategic way for local companies to enter new markets or to prove themselves as being ready for the world market, especially when the event takes place in an emerging market. This research describes and analysing the advertising behaviour of the sponsoring partners to the Beijing Olympic Games in 2008. A means-objective framework of sponsoring focussing on six factors was applied to analyse 739 advertisements and press releases between 2001 and 2008. By applying a qualitative content analysis, we discovered eight dominant means-objectives combinations leading to different sponsor advertising strategies.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Nyckelord

Sponsoring
Advertising
Emerging markets
China
Beijing Olympic Games

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Dolles, Harald, ...
Söderman, Sten
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
Artiklar i publikationen
Asian Inward and ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy