SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/203492"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/203492" > Use-Value of Music ...

  • Andersson, Tommy,1947-,Göteborgs universitet, Centrum för turism, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Centre for Business in Society, Gothenburg University, Centre for Tourism, Department of Business Administration, Marketing Group, Centre for Business in Society (författare)

Use-Value of Music Event Experiences: A “Triple Ex” Model Explaining Direct and Indirect Use-Value of Events

  • Artikel/kapitelEngelska2014

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/203492
  • 10.1080/15022250.2014.947084doi

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype
  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype

Anmärkningar

  • not verified at registration
  • Published
  • 2
  • To describe the value of event experiences remains a challenge for event research. Recently, use-value has been successfully applied to event valuation, drawing on extensive research and a validated methodology from environmental and culture economics. The objectives of this study are first to define direct and indirect use-value in an event context, second to suggest an explanatory model for direct and indirect use-value and third to test this model against data from 714 visitors to a three-day music festival. The results show that the concepts can be defined, measured and validated. The “Triple Ex” model gives a good fit to data and reveals significant influences from the three ex: experiences, extent of the visit and expenditure for the visit. Socio-economic variables are not significant. The model is suggested as a first step towards a better understanding of how use-value is created and more detailed studies of time and space dimensions of the three factors are proposed for further research.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Armbrecht, John,Göteborgs universitet, Centrum för turism, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Centre for Business in Society, Gothenburg University, Centre for Tourism, Department of Business Administration, Marketing Group, Centre for Business in Society(SwePub:gu.se)xarmjo (författare)
  • Göteborgs universitet.Handelshögskolan.Centrum för turism.(SwePub:gu.se)1757
  • Gothenburg University.School of Business, Economics, and Law.Centre for Tourism.(SwePub:gu.se)1757
  • Göteborgs universitet.Handelshögskolan.Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring.(SwePub:gu.se)1514
  • Gothenburg University.School of Business, Economics, and Law.Department of Business Administration, Marketing Group.(SwePub:gu.se)1514
  • Göteborgs universitet.Handelshögskolan.Centre for Business in Society.(SwePub:gu.se)1753
  • Gothenburg University.School of Business, Economics, and Law.Centre for Business in Society.(SwePub:gu.se)1753

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism1502-22501502-226914:3, s. 255-274

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Andersson, Tommy ...
Armbrecht, John
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Scandinavian Jou ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy