SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/206031"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/206031" > Can Facebook be use...

Can Facebook be used to increase scientific literacy? A case study of the Monterey Bay Aquarium Research Institute Facebook page and ocean literacy

Fauville, Geraldine, (författare)
Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, Gothenburg University, Department of Education, Communication and Learning
Dupont, Samuel, 1971- (författare)
Göteborgs universitet, Institutionen för biologi och miljövetenskap, Sven Lovén centrum för marina vetenskaper, Gothenburg University, Department of Biological and Environmental Sciences, The Sven Lovén Centre for Marine Sciences
S, von Thun (författare)
visa fler...
Lundin, Johan, 1975- (författare)
Göteborgs universitet, Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU), Gothenburg University, Department of Applied Information Technology (GU)
visa färre...
Göteborgs universitet Utbildningsvetenskapliga fakulteten. Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. 
Göteborgs universitet Naturvetenskapliga fakulteten. Institutionen för biologi och miljövetenskap. 
visa fler...
Göteborgs universitet Naturvetenskapliga fakulteten. Sven Lovén centrum för marina vetenskaper. 
Göteborgs universitet IT-fakulteten. Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU). 
visa färre...
2015
Engelska.
Ingår i: Computers and education. - 0360-1315. ; 82, s. 60-73
Läs hela texten (fulltext)
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The Internet provides a unique opportunity for scientists to be in direct contact with the public in order to promote citizens' scientific literacy. Recently, Internet users have started to spend most of their online time on social networking sites (SNS). Knowledge of how these SNSs work as an arena for interaction, as well as for the development of scientific literacy, is important to guide scientists' activities online, and to be able to understand how people develop knowledge of science. This was evaluated by scrutinizing the Facebook page of the Monterey Bay Aquarium Research Institute and the consequences for users' ocean literacy. We investigated which practices could increase the number of users reached by a Facebook story. We also found that Facebook pages do not offer the appropriate social context to foster participation since it has only a few of the features of an arena where such practices could develop.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Communication Studies (hsv//eng)

Nyckelord

Online social media
Facebook
Ocean literacy
Scientific literacy
Science communication
Facebook
Science communication
Scientific literacy
Ocean literacy

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy