SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/207075"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/207075" > Construction of sil...

Construction of silence on issues of sustainability through branding in the fashion market

Solér, Cecilia, 1962- (författare)
Göteborgs universitet, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Centre for Business in Society, Gothenburg University, Department of Business Administration, Marketing Group, Centre for Business in Society
Baeza, Julia, (författare)
Göteborgs universitet, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Gothenburg University, Department of Business Administration, Marketing Group
Svärd, Camilla, (författare)
Göteborgs universitet, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Gothenburg University, Department of Business Administration, Marketing Group
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring. 
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Centre for Business in Society. 
2015
Engelska.
Ingår i: Journal of Marketing Management. - 0267-257X .- 1472-1376. ; 31:1-2, s. 219-246
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This article focuses on the performativity of fashion brand discourse, in particular the performativity of ‘muted sustainable’ brands and the subsequent construction of eco-fashion consumption. We study brand discourses in the fashion industry that are informed by different theoretical marketing approaches and which perform different consumer capabilities that are valid for recognising, understanding and desiring eco-fashion through the provision of certain coordinates for fashion meanings associated to brands. We question self-sustained brand meaning structures causing structural silence by showing that the influence of theoretically informed brand discourse constructs silence regarding issues of sustainability in the fashion market. Results from a case study of Swedish fashion companies’ communication of their efforts in the sustainability domain as part of their brand management practice are analysed as representing different marketing approaches. The findings elucidate that we can understand silence on issues of sustainability in the fashion market as a separation of norm production and economic exchange that reflects basic assumptions about competition and the meaning of branding in dominant theoretical marketing approaches.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

silence on issues of sustainability
construction of eco-fashion consumption
brand governance
market practice

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Solér, Cecilia, ...
Baeza, Julia
Svärd, Camilla
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Journal of Marke ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy