SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/216281"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/216281" > Att undersöka hållb...

  • Lundberg, Erik,1978-,Göteborgs universitet, Centrum för turism, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Gothenburg University, Centre for Tourism, Department of Business Administration, Marketing Group (författare)

Att undersöka hållbarheten av idrottsevenemang - slutrapport för projektet EVINN

  • BokSvenska2014

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Göteborg :University of Gothenburg,2014

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/216281

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:rap swepub-publicationtype
  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:rap swepub-publicationtype
  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype

Anmärkningar

  • not verified at registration
  • Published
  • 3
  • Rapporten är slutresultatet av arbetet i Interreg IV-projektet EVINN – eventbaserad innovation (2012-2014). Handelshögskolan vid Göteborgs universitet har medverkat inom ramen för projektet för att utveckla en utvärderingsmodell för idrottsevenemang. Utvärdering av ekologisk, social, kulturell och ekonomisk hållbarhet har tidigare utvecklats för industriella projekt (t.ex. Triple Bottom Line) och dessa metoder har, i samarbete med evenemangsnäringen, anpassats till idrottsevenemang. Målet har varit att utveckla en modell för att utvärdera hållbarheten av idrottsevenemang. En ny modell innebär en innovation mot en mer relevant beskrivning av evenemangens effekter ur ett hållbarhetsperspektiv. Huvudsakliga samarbetspartner under projektets gång har varit GöteborgsVarvet och Göteborg & Co som assisterat med datainsamlingar och finansiella medel för att utveckla modellen. Under projektets gång har modellen testats på både GöteborgsVarvet (2012) och Inomhus-EM i Göteborg (2013). Dessa två studier tillsammans med tidigare forskning bedriven vid Centrum för turism på Handelshögskolan i Göteborg ligger till grund för slutrapporten. Följande text är tänkt att fungera som en handbok för att genomföra liknande studier i liknande kontexter. Parallellt har akademiska texter publicerats i tidsskrifter vilka vi hänvisar till för fördjupad förståelse.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Andersson, Tommy D.,1947-,Göteborgs universitet, Centrum för turism, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Gothenburg University, Centre for Tourism, Department of Business Administration, Marketing Group(SwePub:gu.se)xandet (författare)
  • Armbrecht, John,Göteborgs universitet, Centrum för turism, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Gothenburg University, Centre for Tourism, Department of Business Administration, Marketing Group(SwePub:gu.se)xarmjo (författare)
  • Göteborgs universitet.Handelshögskolan.Centrum för turism.(SwePub:gu.se)1757
  • Gothenburg University.School of Business, Economics, and Law.Centre for Tourism.(SwePub:gu.se)1757
  • Göteborgs universitet.Handelshögskolan.Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring.(SwePub:gu.se)1514
  • Gothenburg University.School of Business, Economics, and Law.Department of Business Administration, Marketing Group.(SwePub:gu.se)1514

Internetlänk

  • https://gup.ub.gu.se/publication/216281Till lärosätets (gu) databas

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy