SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/216281"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/216281" > Att undersöka hållb...

LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00003655nam a22003253a 4500
001oai:gup.ub.gu.se/216281
003SwePub
008080901s2014 sw |||| |0|| 0|swe d
040 a (SwePub)gu
042 9 SwePub
072 7a rap2 swepub-publicationtype
072 7a vet2 swepub-contenttype
072 7a rap2 swepub-publicationtype
072 7a vet2 swepub-contenttype
100a Lundberg, Erik,d 1978-,u Göteborgs universitet, Centrum för turism, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Gothenburg University, Centre for Tourism, Department of Business Administration, Marketing Group4 aut0 (SwePub:gu.se)xlueri
2451 0a Att undersöka hållbarheten av idrottsevenemang - slutrapport för projektet EVINN
260 a Göteborg :b University of Gothenburg,c 2014
500 a not verified at registration
500 a Published
500 a 3
520a Rapporten är slutresultatet av arbetet i Interreg IV-projektet EVINN – eventbaserad innovation (2012-2014). Handelshögskolan vid Göteborgs universitet har medverkat inom ramen för projektet för att utveckla en utvärderingsmodell för idrottsevenemang. Utvärdering av ekologisk, social, kulturell och ekonomisk hållbarhet har tidigare utvecklats för industriella projekt (t.ex. Triple Bottom Line) och dessa metoder har, i samarbete med evenemangsnäringen, anpassats till idrottsevenemang. Målet har varit att utveckla en modell för att utvärdera hållbarheten av idrottsevenemang. En ny modell innebär en innovation mot en mer relevant beskrivning av evenemangens effekter ur ett hållbarhetsperspektiv. Huvudsakliga samarbetspartner under projektets gång har varit GöteborgsVarvet och Göteborg & Co som assisterat med datainsamlingar och finansiella medel för att utveckla modellen. Under projektets gång har modellen testats på både GöteborgsVarvet (2012) och Inomhus-EM i Göteborg (2013). Dessa två studier tillsammans med tidigare forskning bedriven vid Centrum för turism på Handelshögskolan i Göteborg ligger till grund för slutrapporten. Följande text är tänkt att fungera som en handbok för att genomföra liknande studier i liknande kontexter. Parallellt har akademiska texter publicerats i tidsskrifter vilka vi hänvisar till för fördjupad förståelse.
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Ekonomi och näringslivx Företagsekonomi2 hsv//swe0 (SwePub)50202
650 7a SOCIAL SCIENCESx Economics and Businessx Business Administration2 hsv//eng0 (SwePub)50202
700a Andersson, Tommy D.,d 1947-,u Göteborgs universitet, Centrum för turism, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Gothenburg University, Centre for Tourism, Department of Business Administration, Marketing Group4 aut0 (SwePub:gu.se)xandet
700a Armbrecht, John,u Göteborgs universitet, Centrum för turism, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Gothenburg University, Centre for Tourism, Department of Business Administration, Marketing Group4 aut0 (SwePub:gu.se)xarmjo
7108 swea Göteborgs universitet.b Handelshögskolan.b Centrum för turism.0 (SwePub:gu.se)1757
7108 enga Gothenburg University.b School of Business, Economics, and Law.b Centre for Tourism.0 (SwePub:gu.se)1757
7108 swea Göteborgs universitet.b Handelshögskolan.b Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring.0 (SwePub:gu.se)1514
7108 enga Gothenburg University.b School of Business, Economics, and Law.b Department of Business Administration, Marketing Group.0 (SwePub:gu.se)1514
8564 8u https://gup.ub.gu.se/publication/216281y Till lärosätets (gu) databasx lärosäteslänk

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy