SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/220909"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/220909" > Agencing practices:...

Agencing practices: a historical exploration of shopping bags

Hagberg, Johan, 1973- (författare)
Göteborgs universitet, Centre for Business in Society, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Centre for Retailing, Gothenburg University, Centre for Business in Society, Department of Business Administration, Marketing Group, Centre for Retailing
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Centre for Business in Society. 
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring. 
visa fler...
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Centre for Retailing. 
visa färre...
2016
Engelska.
Ingår i: Consumption, markets & culture. - 1025-3866 .- 1477-223X. ; 19:1, s. 111-132
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The purpose of this paper is to explore the dynamic process of agencing through a practice-based historical analysis of shopping bags. This paper draws upon practice-based studies regarding consumption and markets and is based on an archive study of a Swedish packaging magazine from 1935 to 2013. The paper analyses the transformation of shopping bags from their introduction in shopping to the current situation of them being taken for granted, but at the same time, contested. The paper shows how shopping bags over time have been included in and contributed to the shaping of different practices and have been, in turn, transformed by these practices. The case of shopping bags suggests that agencing is a process in which capacity to act is acquired by continuous arranging of elements in different practices, as well as adjustments of these elements in relation to each other.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

actor-network theory
practice theory
retailing
shopping

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Hagberg, Johan, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Consumption, mar ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy