SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/226197"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/226197" > Linking event quali...

  • Andersson, Tommy D.,1947-,Göteborgs universitet, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Centrum för turism, Gothenburg University, Department of Business Administration, Marketing Group, Centre for Tourism (författare)

Linking event quality to economic impact: A study of quality, satisfaction, use value and expenditure at a music festival

  • Artikel/kapitelEngelska2017

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/226197
  • 10.1177/1356766715615913doi

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype
  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype
  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype

Anmärkningar

  • not verified at registration
  • Published
  • 3
  • The aim of this study is to develop and test, in an event context, a model describing the relationships between perceived quality, satisfaction, use value and consumer expenditures. A model is proposed and tested using data from a Web and telephone survey of 326 visitors to a Swedish music festival. Findings from bivariate correlation, multiple regression and structural equation models show that links are significant and support a chain of dependencies. Better managed festivals seem to generate higher economic impact at the destination as well as in the festival area. Implications of this are that festival managers can influence the economic impact by careful design, planning and operation of the festival and that the DMO can positively influence the economic impact by monitoring the quality of publicly supported festivals and events. Quality standards and quality certification could provide means for such developments.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Armbrecht, John,Göteborgs universitet, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Centrum för turism, Gothenburg University, Department of Business Administration, Marketing Group, Centre for Tourism(SwePub:gu.se)xarmjo (författare)
  • Lundberg, Erik,1978-,Göteborgs universitet, Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring, Centrum för turism, Gothenburg University, Department of Business Administration, Marketing Group, Centre for Tourism(SwePub:gu.se)xlueri (författare)
  • Göteborgs universitet.Handelshögskolan.Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring.(SwePub:gu.se)1514
  • Gothenburg University.School of Business, Economics, and Law.Department of Business Administration, Marketing Group.(SwePub:gu.se)1514
  • Göteborgs universitet.Handelshögskolan.Centrum för turism.(SwePub:gu.se)1757
  • Gothenburg University.School of Business, Economics, and Law.Centre for Tourism.(SwePub:gu.se)1757

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Journalof Vacation Marketing1356-76671479-187023:2

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy