Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/230520" >
Barngruppens storle...
Barngruppens storlek i förskolan. Konsekvenser för utveckling och kvalitet
-
- Williams, Pia, 1961 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
- Sheridan, Sonja, 1952 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
- Pramling Samuelsson, Ingrid, 1946 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Natur & Kultur, 2016
- Svenska.
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Barngruppens storlek i förskolan är en komplex och omdebatterad fråga som inte låter sig besvaras endast utifrån antalet barn. Men blir gruppen för stor kommer det att påverka verksamhetens kvalitet. Hur många barn som är för många varierar beroende på olika faktorer. I denna bok ges en bild av hur gruppstorleken i förskolan inverkar på barns möjligheter att lära och utvecklas samt till bland annat lek och inflytande. I boken problematiseras barngrupper storlek på flera sätt och relateras till målområden i förskolans läroplan.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- Barggruppsstorlek
- förskola
- förskollärare
- kvalitet
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- bok (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas