SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/230520"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/230520" > Barngruppens storle...

Barngruppens storlek i förskolan. Konsekvenser för utveckling och kvalitet

Williams, Pia, 1961 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
Sheridan, Sonja, 1952 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
Pramling Samuelsson, Ingrid, 1946 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
 (creator_code:org_t)
Stockholm : Natur & Kultur, 2016
Svenska.
  • Bok (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Barngruppens storlek i förskolan är en komplex och omdebatterad fråga som inte låter sig besvaras endast utifrån antalet barn. Men blir gruppen för stor kommer det att påverka verksamhetens kvalitet. Hur många barn som är för många varierar beroende på olika faktorer. I denna bok ges en bild av hur gruppstorleken i förskolan inverkar på barns möjligheter att lära och utvecklas samt till bland annat lek och inflytande. I boken problematiseras barngrupper storlek på flera sätt och relateras till målområden i förskolans läroplan.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Barggruppsstorlek
förskola
förskollärare
kvalitet

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
bok (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy