SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/233698"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/233698" > Students’ Knowledge...

Students’ Knowledge Progression: Sustainable Learning in Higher Education

Rovio-Johansson, Airi, 1939- (författare)
Göteborgs universitet, Gothenburg Research Institute (GRI), Gothenburg University, Gothenburg Research Institute (GRI)
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Gothenburg Research Institute (GRI). 
2016
Engelska.
Ingår i: International Journal of Teaching and Learning in Higher Education. - 1812-9129. ; 28:3, s. 427-439
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The purpose of this phenomenographic study is to examine students’ knowledge progression in a three-year Bachelor programme in Business Administration. Theoretical sampling was used to select nine students from a group of 200 university students admitted to the programme. The students were interviewed on three occasions: Year 1, after their Management Accounting course; Year 2, after their Financial Accounting course; and Year 3, after they had written their thesis. The interviews focused on the same financial concept presented in various ways, with increasing complexity, in each of the three years. This longitudinal study analyses the students’ knowledge progress in terms of sustainable learning. The findings reveal that knowledge progression was very good by the end the programme for one-half of the students; one-third of the students did not achieve satisfactory knowledge progression. The study’s research methods and its findings contribute to education and international studies on students’ sustainable learning in higher education. The study suggests a model for future research in ascertaining how higher education students learn as well as in examining issues and areas for further research and development.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Nyckelord

phenomenographic study
knowledge progression
sustainable learning

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Rovio-Johansson, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy