SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/234075"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/234075" > Trust and values fo...

Trust and values for sale. Market-Driven and Democracy-driven Freedom of Expression

Edström, Maria, 1960- (författare)
Göteborgs universitet, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Gothenburg University, Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
Svensson, Eva-Maria, 1958- (författare)
Göteborgs universitet, Juridiska institutionen, Gothenburg University, Department of Law
Göteborgs universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG). 
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Juridiska institutionen. 
2016
Engelska.
Ingår i: In Carlsson, U. (Ed.) Freedom of Expression and Media in Transition. Studies and Reflections in the Digital Age. - Göteborg : Nordicom. - 978-91-87957-22-2 ; s. 67-74
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In the common search to safeguard freedom of expression, one aspect has been less discussed than others, commercial influences on free speech. The important distinction between journalism and advertising, emphasized in both legislation and self-regulation, is perceived as a necessary condition for trust and legitimacy for media. This trust is being challenged by new types of content, such as native advertising. Values are also at risk, one example is the reluctance towards limiting gender stereotyping in advertising. The changing media landscape and the different positions and arguments can be analysed by using the conceptual distinction between market-driven and democracy-driven freedom of expression.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Juridik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Law (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications (hsv//eng)

Nyckelord

market-driven freedom of expression
democracy-driven freedom of expression
advertising
journalism
commercial messages
democracy

Publikations- och innehållstyp

kap (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Edström, Maria, ...
Svensson, Eva-Ma ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Juridik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
Artiklar i publikationen
In Carlsson, U. ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy