SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/236712"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/236712" > How public policy c...

How public policy can stimulate the capabilities of firms to innovate in a traditional industry through academic engagement: The case of the Swedish food industry

McKelvey, Maureen, 1965- (författare)
Göteborgs universitet, Institutionen för ekonomi och samhälle, Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE), Gothenburg University, Department of Economy and Society, Department of Economy and Society, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Ljungberg, Daniel, 1980- (författare)
Göteborgs universitet, Institutionen för ekonomi och samhälle, Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE), Gothenburg University, Department of Economy and Society, Department of Economy and Society, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
McKelvey, Tomas, 1966- (författare)
Göteborgs universitet, University of Gothenburg
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Institutionen för ekonomi och samhälle. 
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE). 
2017
Engelska.
Ingår i: R &D Management. - 0033-6807 .- 1467-9310. ; 47:4, s. 534-544
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This paper shows how public policy can stimulate innovation in low- and medium-technology industries, by connecting firms and universities through collaborative scientific research. A conceptual framework proposes that collaborative research between universities and firms may result in tangible innovative outcomes, such as new or improved products or processes, and intangible outcomes that strengthen firms’ internal capabilities and thereby indirectly increase their innovativeness. Findings are presented from a case study of a Swedish public policy stimulating the development of firm capabilities for innovation, through collaborative research projects connecting universities and firms in the food industry between 1998 and 2006. In line with the conceptual framework, the analysis distinguishes between (i) direct outcomes, such as new products; and (ii) indirect outcomes in the form of the development of firms’ capabilities to innovate. Based on this analysis, the initial conceptual framework is expanded to indicate how policy can stimulate the development of firms’ capabilities.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy