SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/238789"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/238789" > Testing visitor pro...

Testing visitor produced pictures as a management strategy to study visitor experience qualities – A Swedish marine case study

Skriver Hansen, Andreas, 1983 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för ekonomi och samhälle, Kulturgeografi,Department of Economy and Society, Unit for Human Geography
 (creator_code:org_t)
Elsevier BV, 2016
2016
Engelska.
Ingår i: Journal of Outdoor Recreation and Tourism. - : Elsevier BV. - 2213-0780. ; 14, s. 52-64
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The aim of this paper is to test how visitor produced pictures can be applied in recreation management in order study, and potentially also monitor, different visitor experience qualities. To support this goal, a case study from Sweden is introduced wherein visitor produced pictures are the main methodological approach. The case study took place during summer 2014 and involved 41 participants who via smartphones took pictures of their important recreational experiences. The results revealed six different categories of experience qualities in the visitor produced pictures: natural elements, social situations, cultural environments, recreational activities, emotional reactions and disturbing factors. These categories are described with special attention to possible management implications and a better understanding of visitor experience qualities. Furthermore, the paper suggests how new technology might be useful for recreation managers. The paper concludes that visitor produced pictures have considerable potential as an informative and efficient strategy to capture and study visitor experience qualities. The development of visual methods as a monitoring approach should therefore receive more attention in recreation management.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Social och ekonomisk geografi -- Kulturgeografi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Social and Economic Geography -- Human Geography (hsv//eng)

Nyckelord

Outdoor recreation management; Visitor experiences; Visitor produced pictures; Qualitative method; Sweden

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Skriver Hansen, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Social och ekono ...
och Kulturgeografi
Artiklar i publikationen
Journal of Outdo ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy