SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-277161"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-277161" > Introduction to spe...

Introduction to special Issue : Characteristics of Public Sectors and Their Consequences for Strategic Communication

Fredriksson, Magnus, 1970 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG),Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
Pallas, Josef, 1974- (författare)
 (creator_code:org_t)
Taylor & Francis Group, 2016
2016
Engelska.
Ingår i: International Journal of Strategic Communication. - : Taylor & Francis Group. - 1553-118X .- 1553-1198. ; 10:3, s. 149-152
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Research on strategic communication often deals with a general idea of organizations without specifications of what type of organization it sets under investigation. However, it often focuses on markets and perceives “corporations” as its role model. This means that the certain conditions that applies to other sectors—such as the public sector- tends to be overseen. Even though these conditions have extensive consequences for how, when, where, and why organizations can or are expected to communicate. This special issue is an attempt to reduce some of this imbalance and in this short introduction, we point out some of the characteristics that are typical for public sector organizations (PSO) in general; including their political nature, their lack of autonomy, their mission to handle problems rather than take advantage of an opportunities, their inherent conflicts between general principles, professional groups and stakeholder interests as well as an extensive demand for transparency. The articles included in the special issue are also shortly introduced.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Statsvetenskap -- Statsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Political Science -- Political Science (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Statsvetenskap -- Studier av offentlig förvaltning (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Political Science -- Public Administration Studies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Communication Studies (hsv//eng)

Nyckelord

Strategic communication
Public sector
Medie- och kommunikationsvetenskap
Media and Communication Studies
Business Studies
Företagsekonomi

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy