Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/250752" >
Strumpor, symboler ...
Strumpor, symboler och strukturer – algebra i förskolan och i förskoleklassen
-
- Alkhede, Maria (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
- Björklund, Camilla, 1977 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
(creator_code:org_t)
- 2017
- 2017
- Svenska.
-
Ingår i: Nämnaren. - 0348-2723. ; :1, s. 81-87
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Matematik har sedan revideringen av förskolans läroplan varit ett framträdande innehåll i förskolan. Författarna tar algebra som exempel på hur undervisningen iscensätts i förskolan och förskoleklassen och menar att det är viktigt att först närma sig innehållet och fråga sig vad algebra innebär för yngre barn.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
-
Nämnaren
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas