Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/251570" >
Sjuksköterskans ped...
Sjuksköterskans pedagogiska funktion och ansvar
-
- Lepp, Margret, 1954 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för vårdvetenskap och hälsa,Institute of Health and Care Sciences
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Liber AB, 2017
- 2017
- Svenska.
-
Ingår i: Vårdpedagogik. Vårdens kärnkompetenser från ett pedagogiskt perspektiv. Margret Lepp, Janeth Leksell (red.). - Stockholm : Liber AB. - 9789147112296 ; , s. 20-36
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I detta kapitel belyser det vårdpedagogiska forskningsfältet behoven av medvetna pedagogiska strategier. Förutsättningar och processer, hinder och möjligheter studeras för att nå de resultat som förväntas av professionen i olika vårdsammanhang.
Ämnesord
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Hälsovetenskap -- Omvårdnad (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Health Sciences -- Nursing (hsv//eng)
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Hälsovetenskap -- Hälso- och sjukvårdsorganisation, hälsopolitik och hälsoekonomi (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Health Sciences -- Health Care Service and Management, Health Policy and Services and Health Economy (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Undervisning
- utbildning
- samhälle
- lärande
- kunskap
- lärstilar
- pedagogiska perspektiv
- pedagogisk grundsyn.
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas