SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/261608"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/261608" > Questions as indica...

Questions as indicators of ocean literacy: students' online asynchronous discussion with a marine scientist

Fauville, Geraldine, (författare)
Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, Gothenburg University, Department of Education, Communication and Learning
Göteborgs universitet Utbildningsvetenskapliga fakulteten. Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande. 
2017
Engelska.
Ingår i: International Journal of Science Education. - 0950-0693. ; 39:16, s. 2151-2170
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In this article, 61 high-school students learned about ocean acidification through a virtual laboratory followed by a virtual lecture and an asynchronous discussion with a marine scientist on an online platform: VoiceThread. This study focuses on the students' development of ocean literacy when prompted to ask questions to the scientist. The students' questions were thematically analysed to assess (1) the kind of reasoning that can be discerned as premises of the students' questions and (2) what possibilities for enhancing ocean literacy emerge in this instructional activity. The results show how interacting with a scientist gives the students an entry point to the world of natural sciences with its complexity, uncertainty and choices that go beyond the idealised form in which natural sciences often are presented in school. This activity offers an affordable way of bringing marine science to school by providing extensive expertise from a marine scientist. Students get a chance to mobilise their pre-existing knowledge in the field of marine science. The holistic expertise of the marine scientist allows students to explore and reason around a very wide range of ideas and aspect of natural sciences that goes beyond the range offered by the school settings.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Geovetenskap och miljövetenskap -- Miljövetenskap (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Earth and Related Environmental Sciences -- Environmental Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

ICT & education
scientific literacy
environmental education
ocean literacy
system thinking skills
complex-systems
science
education
voicethread
school

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fauville, Gerald ...
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Geovetenskap och ...
och Miljövetenskap
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy