SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/267164"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/267164" > Retail formations: ...

Retail formations: tracing the fluid forms of an online retailer

Hagberg, Johan, 1973 (författare)
University of Gothenburg,Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Retailing,Department of Business Administration, Marketing Group,Department of Business Administration, University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden
Fuentes, Christian, 1978 (författare)
University of Gothenburg,Lund University,Lunds universitet,Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK),Centre for Retailing,Centre for Consumer Science,Institutionen för tjänstevetenskap,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Department of Service Studies,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences,Lunds Universitet
 (creator_code:org_t)
2018-04-25
2018
Engelska.
Ingår i: Consumption, markets & culture. - : Informa UK Limited. - 1025-3866 .- 1477-223X. ; 21:5, s. 423-444
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Change has often been said to characterise retailing, and research on retail change is extensive. However, though much of that research has focused on retail formats, it has not sufficiently addressed the fluid nature of retailing and how its formats emerge. This paper offers a more dynamic conceptualisation of retail format change by introducing the concept of retail formation. Taking a constructivist market studies approach and drawing upon an ethnographic study of a Swedish consumer electronics retailer, the paper shows how retail formations are continually being made in a dynamic process that can be initiated by various actors, does not necessarily follow a logical order, and commonly produces unexpected results. The concept of retail formation allows us to better understand the increasing fluidity of retailing enabling us to trace complex market processes, examine multiple actors simultaneously, and taking into account the socio-historical and socio-cultural dynamics involved in shaping retail markets.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Retailing
actor–network theory
retail formation
e-commerce
ethnography
fluidity
Business and IT

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy