SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/272061"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/272061" > Evaluating the repl...

Evaluating the replicability of social science experiments in Nature and Science between 2010 and 2015

Camerer, C. F. (författare)
Dreber, A. (författare)
Holzmeister, F. (författare)
visa fler...
Ho, T. H. (författare)
Huber, J. (författare)
Johannesson, M. (författare)
Kirchler, Michael, 1977- (författare)
Göteborgs universitet, Centrum för finans, Gothenburg University, Centre for Finance
Nave, G. (författare)
Nosek, B. A. (författare)
Pfeiffer, T. (författare)
Altmejd, A. (författare)
Buttrick, N. (författare)
Chan, T. Z. (författare)
Chen, Y. L. (författare)
Forsell, E. (författare)
Gampa, A. (författare)
Heikensten, E. (författare)
Hummer, L. (författare)
Imai, T. (författare)
Isaksson, S. (författare)
Manfredi, D. (författare)
Rose, J. (författare)
Wagenmakers, E. J. (författare)
Wu, H. (författare)
visa färre...
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Centrum för finans. 
2018
Engelska.
Ingår i: Nature Human Behaviour. - 2397-3374. ; 2:9, s. 637-644
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Being able to replicate scientific findings is crucial for scientific progress1-15. We replicate 21 systematically selected experimental studies in the social sciences published in Nature and Science between 2010 and 201516-36. The replications follow analysis plans reviewed by the original authors and pre-registered prior to the replications. The replications are high powered, with sample sizes on average about five times higher than in the original studies. We find a significant effect in the same direction as the original study for 13 (62%) studies, and the effect size of the replications is on average about 50% of the original effect size. Replicability varies between 12 (57%) and 14 (67%) studies for complementary replicability indicators. Consistent with these results, the estimated truepositive rate is 67% in a Bayesian analysis. The relative effect size of true positives is estimated to be 71%, suggesting that both false positives and inflated effect sizes of true positives contribute to imperfect reproducibility. Furthermore, we find that peer beliefs of replicability are strongly related to replicability, suggesting that the research community could predict which results would replicate and that failures to replicate were not the result of chance alone.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Nyckelord

prediction markets
replication
reproducibility
consequences
decisions
economics
future
cancer
size
mind
Psychology

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy