SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/289180"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/289180" > The Role of Market ...

  • Hagberg, Johan,1973Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centre for Retailing,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Department of Business Administration, Marketing Group (författare)

The Role of Market Devices for Price and Loyalty Strategies in 20th Century U.S. Grocery Stores

  • Artikel/kapitelEngelska2020

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2020

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/289180
  • https://gup.ub.gu.se/publication/289180URI
  • https://doi.org/10.1177/0276146719897366DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • This paper explores the competitive dynamics of technical innovations and retailer strategies through a historical study of the role of market devices in contributing to price and loyalty competition strategies in the US grocery retail market during the 20th century. Our findings show that recurrent shifts between emphasizing price and using various customer loyalty arrangements were closely linked to, and supported by, the introduction of seemingly mundane technical devices. Our analysis of retailer competition incorporates the role of technical innovations as endogenous to retail dynamics, which is important to understand historical development, but also highly relevant for contemporary analyses given the current proliferation of digital devices within retailing.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Kjellberg, Hans (författare)
  • Cochoy, Franck,1964 (författare)
  • Göteborgs universitetCentre for Retailing (creator_code:org_t)
  • Göteborgs universitet
  • Gothenburg University
  • Göteborgs universitet
  • Gothenburg University

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Journal of Macromarketing40:2, s. 201-2200276-1467

Internetlänk

  • https://gup.ub.gu.se/publication/289180
  • https://doi.org/10.1177/0276146719897366

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Hagberg, Johan, ...
Kjellberg, Hans
Cochoy, Franck, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
Artiklar i publikationen
Journal of Macro ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy