SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/291010"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/291010" > Authority in studen...

Authority in students’ peer collaboration in statistics: an empirical study based on inferentialism

Seidouvy, Abdel, 1972- (författare)
Örebro universitet,Institutionen för naturvetenskap och teknik
Helenius, Ola, 1970 (författare)
Örebro universitet,Gothenburg University,Göteborgs universitet,Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM,National Center for Mathematics Education, NCM,Institutionen för naturvetenskap och teknik,University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden
Schindler, Maike, 1983- (författare)
Örebro universitet,Institutionen för naturvetenskap och teknik,University of Cologne, Cologne, Germany
 (creator_code:org_t)
Göteborg, Sweden : NOMAD, 2019
2019
Engelska.
Ingår i: Nordisk matematikkdidaktikk - Nordic Studies in Mathematics Education. - Göteborg, Sweden : NOMAD. - 1104-2176. ; 24:2, s. 25-47
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Students’ peer collaboration efforts in mathematics and statistics is a topic that has increasingly gained attention in research. In any collaboration, authority relations play a role for how meaning is constituted: Whenever things are discussed and deci- sions are made, authority is involved in a sense that some arguments or persons may be more convincing and powerful than others. In this article, we investigate how authority changes dynamically in type and in distribution as groups of fifth grade stu- dents collaborate in data generation processes. We identify and categorize authority using an epistemological framework, which is based on the philosophical theory of inferentialism. The results show that the three different types of authority described in inferentialism are all identifiable in students’ collaborative work. We also find and categorize further types of authority connected to the statistics group work, some of which are hardly addressed in previous research.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
NATURVETENSKAP  -- Matematik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Mathematics (hsv//eng)

Nyckelord

Inferentialism
mathematics
reasoning

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy