SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/83689"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/83689" > Teenagers as third-...

Teenagers as third-party mediators

Friberg, Mats (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för globala studier, freds- och utvecklingsforskning,School of Global Studies, Peace and Development Research
Grünbaum, A (författare)
Lepp, Margret, 1954 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för vårdvetenskap och hälsa,Institute of Health and Care Sciences
visa fler...
Löfgren, Horst (författare)
Malm, G (författare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Malmö (Studia psychologica et paedagogica, series altera CLXX). Malmö: MUEP (Malmö University Electronic P, 2007
2007
Engelska.
Ingår i: DRACON International. Bridging the Fields of Drama and Conflict Management: Empowering students to handle conflicts through school based programmes.. - Malmö : (Studia psychologica et paedagogica, series altera CLXX). Malmö: MUEP (Malmö University Electronic P. - 918881033X ; , s. 312-371
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Researchers from Australia, Malaysia and Sweden form part of DRACON International (DRAma for CONflict management) and share the basic view that drama can be an effective way for adolescents to learn to handle conflicts constructively. The main aims of the DRACON project have been: - to develop research methods in order to map students´ conflicts and strategies for handling conflicts and to study the effects of various drama exercises on individual, class and school levels; - to contribute to the development of a theory of conflict processes in different cultures in order to explain the effects of different types of interference´s in adolescents´ conflicts; - to develop and test integrated drama programmes giving adolescents in the three different cultures the opportunity of handling conflicts in a more constructive way. This book is the result of several years of collaborative teamwork between researchers from Australia, Malaysia and Sweden and aims at providing a starting-point for further development of drama and conflict management in educational settings.

Ämnesord

HUMANIORA  -- Konst (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Arts (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Övrig annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Other Social Sciences not elsewhere specified (hsv//eng)

Nyckelord

adolescents
conflict handling
conflict management
drama
drama programme
educational drama
secondary school
konflikthantering
pedagogiskt drama

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy