SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:0b3ec008-049f-4235-805a-9d5d746eae92"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:0b3ec008-049f-4235-805a-9d5d746eae92" > Servicemötet – mult...

Servicemötet – multidisciplinära öppningar

Corvellec, Hervé (redaktör/utgivare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Lund University,Lunds universitet,Institutionen för tjänstevetenskap,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Department of Service Studies,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences,Gothenburg Research Institute (GRI)
Lindquist, Hans (redaktör/utgivare)
Lund University,Lunds universitet,Företagsekonomiska institutionen,Ekonomihögskolan,Institutionen för tjänstevetenskap,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Department of Business Administration,Lund University School of Economics and Management, LUSEM,Department of Service Studies,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences
 (creator_code:org_t)
ISBN 9147075988
Malmö : Liber, 2005
Svenska 276 s.
  • Samlingsverk (redaktörskap) (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Abstract in Undetermined Mötet mellan organisationer och kunder, det så kallade servicemötet, är av central betydelse för såväl förståelse som för ledning av tjänsteverksamheter. Att tjänster utgörs av de interaktioner som uppstår under servicemötet har sedan länge uppmärksammats, inte minst av forskare som Christian Grönroos, Evert Gummesson och Richard Normann och den Nordiska skolan inom service management. Servivemötet - Multidisciplinära öppningar tar sin utgångspunkt i denna nordiska forskningstradition, men syftar till att föra läsaren bortom några av dess nuvarande ämnesmässiga begränsningar. Genom att förena studier från olika akademiska discipliner (företagsekonomi, sociologi, etnologi, kulturgeografi) ifrågasätter boken rådande föreställningar och tillför nya infallsvinklingar om servicemötet.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier inom samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Nyckelord

Service management

Publikations- och innehållstyp

sam (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy