SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:1795a4db-fabd-4abe-ae75-09f29d545e87"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:1795a4db-fabd-4abe-ae75-09f29d545e87" > “Google is not fun”...

“Google is not fun” : an investigation of how Swedish teenagers frame online searching

Andersson, Cecilia (författare)
Lund University,Lunds universitet,Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap,Institutionen för kulturvetenskaper,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Division of ALM, Digital Cultures and Publishing Studies,Department of Arts and Cultural Sciences,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology
 (creator_code:org_t)
2017
2017
Engelska 17 s.
Ingår i: Journal of Documentation. - 0022-0418. ; 73:6, s. 1244-1260
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Purpose: The purpose of this paper is to investigate the role of Google in everyday online searching activities of Swedish teenagers in different contexts. Design/methodology/approach: The study is qualitative and material has been produced through interviews and observations in two different schools with participants aged 15-16. Goffman’s frame analysis provides the analytical lens for studying how activities are assigned meaning. Findings: Three different framings in relation to using Google and googling are identified in the material: Google and fact-finding, Google as a neutral infrastructure, and Google as an authority. There is an interplay between activity, context, and interaction in defining the role of Google. In relation to school, the fact-finding framing is more pronounced whereas the infrastructure framing comes forth more in their free time activities. The authority framing cuts across both framings and underpins their trust in the search engine. Originality/value: The study addresses the way that Google is embedded in online activities and how the search engine is viewed in various contexts, as well as how it is made invisible in some contexts. Previous research has not addressed Google’s role in specific in relation to various everyday uses.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Biblioteks- och informationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Studies (hsv//eng)

Nyckelord

Everyday life
Goffman
Google
Schools
Search engines
Searching
Teenagers
Youth

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Andersson, Cecil ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Biblioteks och i ...
Artiklar i publikationen
Journal of Docum ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy