SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:3bd86528-d108-4ba2-b549-4e4ef92c8372"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:3bd86528-d108-4ba2-b549-4e4ef92c8372" > The Service Triad: ...

The Service Triad: Modelling Dialectic Tensions in Service Encounters

Andersson Cederholm, Erika, (författare)
Lunds universitet, Lund University, Samhällsvetenskapliga fakulteten, Faculty of Social Sciences, Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar, Departments of Administrative, Economic and Social Sciences, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Department of Service Management and Service Studies
Gyimothy, Szilvia, (författare)
Lunds universitet, Lund University, Samhällsvetenskapliga fakulteten, Faculty of Social Sciences, Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar, Departments of Administrative, Economic and Social Sciences, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Department of Service Management and Service Studies
Lunds universitet Institutionen för service management och tjänstevetenskap. (creator_code:org_t)
2010
Engelska.
Ingår i: Service Industries Journal. - Taylor & Francis. - 0264-2069. ; 30:2, s. 265-280
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • SUMMARY: Models of service encounters are often fraught by reductionism, describing business relationships as mathematical combinations of dyadic constellations. Metaphors of ideal social relationships (marriages or friendships) are highlighted to stress normative aspects of equal, balanced and long-term business partnerships. However, these approaches are limited in their analytical sensitivity, as they cannot address the complexity of multipart relationships, where meanings, roles and relationships are continuously constructed and reconstructed. In order to understand the ambivalent quality of business interactions, this article analyses the corporate travel market by applying Georg Simmel’s depiction of the triad as a specific social form. Triadic constellations and more complex service networks involve dialectic tensions, simultaneously exhibiting loyalty and disloyalty, trust and distrust, empowerment and disempowerment. It is argued that a qualitative methodology is more adequate approach to grasp such dynamic and contextual social realities, because (opposed to a quantitative approach) it is not confined to operate with mutually exclusive analytical categories.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)

Nyckelord

corporate travel
service relationships
service triad
hybrid market

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Andersson Cederh ...
Gyimothy, Szilvi ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Annan samhällsve ...
och Tvärvetenskaplig ...
Artiklar i publikationen
Service Industri ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy