SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:3cacb24b-20b9-4aee-ac4f-21afe6d5db00"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:3cacb24b-20b9-4aee-ac4f-21afe6d5db00" > In the tension fiel...

In the tension field between politics, practice and science - supervision of degree papers in the School of Teacher Education at Halmstad University, Sweden

Persson, Anders (författare)
Lund University,Lunds universitet,Utbildningsvetenskap,Institutionen för utbildningsvetenskap,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Sociologi,Sociologiska institutionen,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Educational Sciences,Department of Educational Sciences,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Sociology,Department of Sociology,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences
 (creator_code:org_t)
2009
Engelska 25 s.
Serie: Forskning om utbildning och lärande inom lärarutbildningen ; 2009: 1
  • Rapport (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In the teacher education programme at Halmstad University, Sweden, the supervision and examination of the students’ degree papers recently changed. Groups of students are now supervised by supervisor pairs, who in turn are part of a team that is coached by a colleague. The examination of the degree papers has also changed, in that the examination is conducted by someone outside the supervising team. Moreover, new evaluation criteria have been developed. These new criteria have sharpened the scientific requirements and clarified the requirements regarding its relevance to teaching practice. Finally, teachers, principals and other actors in preschools, primary schools and secondary schools have been engaged as co-reflectors whose role is to provide collegial comments on the education students’ theses. The present text is primarily intended to describe this new approach to supervising and examining degree theses. A secondary intention is to critically reflect on supervision and examination in the light of the unusually tension-filled character of the teacher education program, and of its unique academic culture.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Sociologi -- Sociologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Sociology -- Sociology (hsv//eng)

Nyckelord

supervison
sociology
sociologi
lärarutbildning
handledning
teacher education
utbildningsvetenskap
educational sciences

Publikations- och innehållstyp

rap (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Persson, Anders
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Sociologi
och Sociologi
Delar i serien
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy