SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:5dd5dabd-4dc9-42de-bade-7adc81b67145"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:5dd5dabd-4dc9-42de-bade-7adc81b67145" > Trading Accuracy an...

Trading Accuracy and Resource Usage in Highly Dynamic Vehicular Networks

Fitzgerald, Emma (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för elektro- och informationsteknik,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Electrical and Information Technology,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Landfeldt, Björn (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för elektro- och informationsteknik,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Electrical and Information Technology,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Hegyi, Andreas (redaktör/utgivare)
 (creator_code:org_t)
2013
2013
Engelska 7 s.
Ingår i: International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Vehicular networks bring new ways of viewing road traffic management and safety applications. For the first time, it will be possible for vehicles to exchange information and build fine-grained knowledge about the current situation, estimating risks and adapting their driving. Central to these applications is the need to exchange information in a highly dynamic environment, building a view of the current situa- tion before the conditions change. This is turn requires the distributed algorithms used to converge on low error margins quickly. In this paper, we investigate the performance of such a distributed algorithm which aims to build a common assessment of the risk level among vehicles to trade off accident risks with road throughput. In particular, we examine how the convergence rate is affected by network size and node density, and also how the error in the algorithm’s output is affected by the rate at which nodes send out update beacons. We develop a variable-rate beaconing scheme in order to find a trade-off between accuracy of outputs and network resource usage. We then formulate this as a more general optimisation problem applicable to other applications or distributed algorithmic prob- lems in highly dynamic distributed systems such as VANETs.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Elektroteknik och elektronik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

Vehicular Networks Safety Resources Wireless

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fitzgerald, Emma
Landfeldt, Björn
Hegyi, Andreas
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Elektroteknik oc ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy