SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:66155dd7-fb47-4b2c-a02e-1e4a92098f86"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:66155dd7-fb47-4b2c-a02e-1e4a92098f86" > Transferring Teachi...

Transferring Teaching to Testing – an Unexplored Aspect of Teachable Agents

Sjödén, Björn (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Lund University Cognitive Sciences,Educational Technology Group
Tärning, Betty (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Lund University Cognitive Sciences,Educational Technology Group
Pareto, Lena, 1962- (författare)
Högskolan Väst,Avd för medieproduktion,Avd för medier och design
visa fler...
Gulz, Agneta (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Lund University Cognitive Sciences,Educational Technology Group
Biswas, Gautam (redaktör/utgivare)
Bull, Susan (redaktör/utgivare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Berlin, Heidelberg : Springer Berlin/Heidelberg, 2011
2011
Engelska 8 s.
Ingår i: AIED 2011 LNAI 6738. - Berlin, Heidelberg : Springer Berlin/Heidelberg. ; , s. 337-344, s. 337-344, s. 337-344
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The present study examined whether socio-motivational effects from working with a Teachable Agent (TA) might transfer from the formative learning phase to a summative test situation. Forty-nine students (9-10 years old) performed a digital pretest of math skills, then played a TA-based educational math game in school over a period of eight weeks. Thereafter, the students were divided into two groups, matched according to their pretest scores, and randomly assigned one of two posttest conditions: either with the TA present, or without the TA. Results showed that low-performers on the pretest improved significantly more on the posttest than did high-performers, but only when tested with the TA. We reason that low-performers might be more susceptible to a supportive social context – as provided by their TA – for performing well in a test situation.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi -- Psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology -- Psychology (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

learning-by-teaching
teachable agent
assessment
transfer
Learning-by-teaching
Informatik

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy