Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:77d51809-34bf-4ac9-9935-cb632361d760" >
Faculty Development...
Faculty Development for Educational Leadership
-
- Grunefeld, Hetty (författare)
- Utrecht University
-
- Prins, Frans (författare)
- Utrecht University
-
- van Tartwijk, Jan (författare)
- Utrecht University
-
visa fler...
-
- van der Vaart, Rob (författare)
- Utrecht University
-
- Loads, Daphne (författare)
- University of Edinburgh
-
- Turner, Jon (författare)
- University of Edinburgh
-
- Mårtensson, Katarina (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Högskolepedagogisk utveckling, AHU,Institutionen för utbildningsvetenskap,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Division for Higher Education Development,Department of Educational Sciences,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology
-
- Nilsen Gibbons, Anne Marthe (författare)
- University of Oslo
-
- Harboe, Thomas (författare)
- University of Copenhagen
-
- Poder, Karen (författare)
- University of Copenhagen
-
- Wubbels, Theo (författare)
- Utrecht University
-
Stensaker, Bjørn (redaktör/utgivare)
-
Bilbow, Grahame T (redaktör/utgivare)
-
Breslow, Lori (redaktör/utgivare)
-
van der Vaart, Rob (redaktör/utgivare)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2017-07-15
- 2017
- Engelska.
-
Ingår i: Strengthening teaching and learning in research universities : Strategies and Initiatives for Institutional Change - Strategies and Initiatives for Institutional Change. - Cham : Springer International Publishing. - 9783319564982 - 9783319859286 - 9783319564999 ; , s. 73-101
- Relaterad länk:
-
http://dx.doi.org/10...
-
visa fler...
-
https://lup.lub.lu.s...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- The chapter describes five examples of dedicated faculty development trajectories for educational leadership in research-intensive universities, focusing on their nature and effects. After discussing and elaborating on the concept of ‘educational leadership’, the chapter portrays and compares professional development trajectories for educational leadership in five research-intensive universities: the universities of Edinburgh, Lund, Oslo, Copenhagen, and Utrecht. Through analysing similarities and differences between the initiatives, different pathways towards educational leadership are outlined, although they all can be said to support educational leaders. As such, the chapter provides insights and lessons for those interested in systematic development of the next generation of educational leaders.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- kap (ämneskategori)
- ref (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Grunefeld, Hetty
-
Prins, Frans
-
van Tartwijk, Ja ...
-
van der Vaart, R ...
-
Loads, Daphne
-
Turner, Jon
-
visa fler...
-
Mårtensson, Kata ...
-
Nilsen Gibbons, ...
-
Harboe, Thomas
-
Poder, Karen
-
Wubbels, Theo
-
Stensaker, Bjørn
-
Bilbow, Grahame ...
-
Breslow, Lori
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
- Artiklar i publikationen
-
Strengthening te ...
- Av lärosätet
-
Lunds universitet