SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:8220d9d9-7aef-4d5a-b325-d56a0665452d"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:8220d9d9-7aef-4d5a-b325-d56a0665452d" > Service quality man...

Service quality management and ecosystem theory

Chen, Zhiran (författare)
Dahlgaard-Park, Su Mi, (författare)
Lunds universitet, Lund University, Samhällsvetenskapliga fakulteten, Faculty of Social Sciences, Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar, Departments of Administrative, Economic and Social Sciences, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Department of Service Management and Service Studies
Yu, Liying (författare)
Lunds universitet Institutionen för service management och tjänstevetenskap. (creator_code:org_t)
2014
Engelska.
Ingår i: Total Quality Management & Business Excellence. - Routledge. - 1478-3363. ; 25:9-10, s. 1190-1205
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This paper proposes an alternative perspective on service quality management (SQM) based on the ecosystem of complex and dynamic service environments. First, the ways in which systems thinking and core principles of Quality Management evolved are analysed in order to understand the past, present and the future. Then, by analysing the theories, models and applications of SQM systems and business ecosystems, the paper proposes a framework model for a service ecosystem. The proposed service ecosystem is based on value co-creation that can be utilised to manage service quality and to increase innovability. Through two case studies, the differences between the traditional approach to SQM and the application of ecosystem theory to SQM are compared and reflected. The case studies indicate that ecosystem theory can be used to manage service quality and to achieve success in value co-creation through new innovative practices.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)

Nyckelord

systems thinking
quality management
service quality management
service ecosystem
value co-creation
innovation
total quality

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Chen, Zhiran
Dahlgaard-Park, ...
Yu, Liying
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Annan samhällsve ...
och Tvärvetenskaplig ...
Artiklar i publikationen
Total Quality Ma ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy