Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:846714f0-5726-4647-b5f6-990ae0393cdf" >
Ascribed Gender and...
Ascribed Gender and Characteristics of a Visually Androgynous Teachable Agent.
-
- Kirkegaard, Camilla (författare)
- Linköpings universitet,Interaktiva och kognitiva system,Tekniska högskolan,Educational Technology Group
-
- Tärning, Betty (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Lunds univesitet,Educational Technology Group
-
- Haake, Magnus (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Educational Technology Group
-
visa fler...
-
- Gulz, Agneta (författare)
- Linköpings universitet,Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Utbildningsvetenskap,Institutionen för utbildningsvetenskap,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Educational Sciences,Department of Educational Sciences,Interaktiva och kognitiva system,Tekniska högskolan
-
- Silvervarg, Annika, 1974- (författare)
- Linköpings universitet,Interaktiva och kognitiva system,Tekniska högskolan
-
Bickmore, Timothy (redaktör/utgivare)
-
Marsella, Stacy (redaktör/utgivare)
-
Sidner, C. (redaktör/utgivare)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Cham : Springer International Publishing, 2014
- 2014
- Engelska.
-
Ingår i: Intelligent Virtual Agents : 14th International Conference, IVA 2014, Boston, MA, USA, August 27-29, 2014, Proceedings / Lecture Notes in Computer Science. - Cham : Springer International Publishing. - 0302-9743 .- 1611-3349. - 9783319097664 - 9783319097671 ; 8637, s. 232-235
- Relaterad länk:
-
http://www.lucs.lu.s...
-
visa fler...
-
http://dx.doi.org/10...
-
http://www.ida.liu.s...
-
https://liu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://lup.lub.lu.s...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- The chapter explores how users ascribe gender to a visually androgynous teachable agent, and if and how the ascribed gender can influence the perceived personality characteristics of the agent. Previous studies have shown positive effects of using agents with more neutral or androgynous appearances, for instance, a more gender neutral agent evoked more positive attitudes on females than did a more stereotypical female agent [1] and androgynous agents were less abused than female agents [2]. Another study showed that even though an agent was visually androgynous, the user typically ascribed a gender to it [3].
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Psykologi -- Psykologi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Psychology -- Psychology (hsv//eng)
- NATURVETENSKAP -- Data- och informationsvetenskap -- Datavetenskap (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Computer and Information Sciences -- Computer Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- visually androgynous
- attitudes
- teachable agent
- gender
- Teachable agent
Publikations- och innehållstyp
- kap (ämneskategori)
- ref (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas