SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:9c7c3ba1-72b7-49c9-8d9b-19a6a5937602"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:9c7c3ba1-72b7-49c9-8d9b-19a6a5937602" > Visual Gender and I...

Visual Gender and Its Motivational and Cognitive Effects – a User Study

Gulz, Agneta (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology
Haake, Magnus (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology
Tärning, Betty (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology
 (creator_code:org_t)
2008
2008
Engelska.
Ingår i: Lund University Cognitive Studies. - 1101-8453. ; 137
  • Tidskriftsartikel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Cognitive and motivational effects of more neutral or androgynous-looking virtual characters versus more pronouncedly feminine-looking or masculine-looking virtual characters are explored. In a user study, 158 students aged 17-19 encountered four virtual characters that were visually manipulated to represent gender stereotypicality versus androgyny. One aim was to explore students’ attitudes towards the different characters as seen in how they ranked them as preferred presenters and how they articulated their arguments for doing so. Another aim was to look for patterns as to which character(s) influenced female and male students most posi-tively with respect to their attitudes towards a university level computer engineering programme. The combina-tion of these two aims allowed us to compare more conscious and articulated with less conscious and unarticu-lated, user responses. Results from the study are presented and discussed. We conclude by pointing towards future research and applications.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi -- Psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology -- Psychology (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Nyckelord

femininity
visual design
masculinity
educational choice
computer engineering
androgynities
gender
Virtual characters

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Gulz, Agneta
Haake, Magnus
Tärning, Betty
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Psykologi
och Psykologi
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
Artiklar i publikationen
Lund University ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy