SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-108449"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-108449" > ”Det är klart de ve...

”Det är klart de vet vad uppgivenhet betyder” : Kommunikation och språk i vård- och omsorgsutbildning på komvux

Hultqvist, Sara, 1977- (författare)
University of Gothenburg,Lund University,Lunds universitet,Socialhögskolan,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,School of Social Work,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences
Hollertz, Katarina (författare)
University of Gothenburg
 (creator_code:org_t)
Linköping University Electronic Press, 2021
2021
Engelska.
Ingår i: Nordic Journal of Vocational Education and Training. - : Linköping University Electronic Press. - 2242-458X. ; 11:2, s. 25-45
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This paper concerns the role of teachers as street level buerarucrats in Swedish vocational healthcare education for adult students. At the center of the analysis are the challenges related to policy implementation when many of the students are second language speakers and language and communication play a role. Policy documents provide the analysis with a normative framework. Interviews with teachers give the analysis its standpoint. As a societal context, the field of elderly care suffers from labour shortages with difficulties recruiting trained staff. Policy stakeholders place high expectation on adult care education to both supply the labour market with trained staff, and to contribute to a smooth integration of migrants into society. As a matter of fact, half of the students in Swedish adult vocational healthcare education are migrants and the majority of those who complete the education get employment within elderly care. Thus, healthcare teachers are incremental to the implementation of policies. In their role as street level bureaucrats, they use different strategies to handle the press transferring sometimes contradictory policies into practice in the direct encounters with students. The results stress the importance of communication and language in healthcare education – and in elderly care practice.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Sociologi -- Socialt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Sociology -- Social Work (hsv//eng)

Nyckelord

Yrkesutbildning
kommunikation
lärare
äldreomsorg
Yrkesutbildning
kommunikation
lärare
äldreomsorg

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Hultqvist, Sara, ...
Hollertz, Katari ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Sociologi
och Socialt arbete
Artiklar i publikationen
Nordic Journal o ...
Av lärosätet
Linnéuniversitetet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy