SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:b9734be2-d5ae-4800-8b88-ce98165e3edd"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:b9734be2-d5ae-4800-8b88-ce98165e3edd" > How to study social...

How to study social media practises in converging library spaces. Making the case for deploying co-­presence ethnography in studies of 2.0-­libraries

Carlsson, Hanna, (författare)
Lunds universitet, Lund University, Humanistiska och teologiska fakulteterna, Joint Faculties of Humanities and Theology, Institutioner, Departments, Institutionen för kulturvetenskaper, Department of Arts and Cultural Sciences, Avdelningen för ABM och digitala kulturer, Division of ALM and Digital Cultures
Huvila, Isto (redaktör/utgivare)
Holmberg, Kim (redaktör/utgivare)
visa fler...
Kronqvist-Berg, Maria (redaktör/utgivare)
visa färre...
Lunds universitet Avdelningen för ABM och digitala kulturer. (creator_code:org_t)
2011
Engelska 7 s.
Ingår i: Information Science and Social Media. Proceedings of the International Conference Information Science and Social Media ISSOME 2011, August 24-26, Åbo/Turku, Finland. - Information Studies, Åbo Academy University, Finland: Åbo. - 2242-0495. ; s. 83-90
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Ethnographically inspired methods have in recent years been successfully applied in Information Science (IS) research on different forms of social media related practices (c.f. Sundin & Francke 2009a; 2009b, Kjellberg 2010). This paper aims to contribute to an emerging discussion on the use of this methodological approach for analysing and comprehending consequences of the 2.0-turn in public libraries. Drawing on the experiences of a one-year long ethnographic study of everyday work-related social media practices in a Swedish public library, I suggest that there are significant epistemic benefits of using the ethnographic approach in this field. By shifting focus to everyday practices and routines in local settings, new features of the 2.0-phenomena are accentuated, contributing to different understandings of the role of social media in public library development.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Biblioteks- och informationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Studies (hsv//eng)

Nyckelord

Library 2.0
Public libraries
Ethnography
Convergence

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy