SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:f52289e0-0d74-4eef-9463-7adfc9f6569b"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:f52289e0-0d74-4eef-9463-7adfc9f6569b" > Floating-point buff...

Floating-point buffer compression in a unified codec architecture

Ström, Jacob (författare)
Wennersten, Per (författare)
Rasmusson, Jim (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för datavetenskap,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Computer Science,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
visa fler...
Hasselgren, Jon (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för datavetenskap,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Computer Science,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Munkberg, Jacob (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för datavetenskap,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Computer Science,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Clarberg, Petrik (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för datavetenskap,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Computer Science,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Akenine-Möller, Tomas (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för datavetenskap,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Computer Science,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Luebke, David (redaktör/utgivare)
Owens, John D. (redaktör/utgivare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2008
2008
Engelska 10 s.
Ingår i: Graphics Hardware. ; , s. 75-84
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This paper presents what we believe are the first (public) algorithms for floating-point (fp) color and fp depth buffer compression. The depth codec is also available in an integer version. The codecs are harmonized, meaning that they share basic technology, making it easier to use the same hardware unit for both types of compression. We further suggest to use these codecs in a unified codec architecture, meaning that compression/decompression units previously only used for color- and depth buffer compression can be used also during texture accesses. Finally, we investigate the bandwidth implication of using this in a unified cache architecture. The proposed fp16 color buffer codec compresses data down to 40% of the original, and the fp16 depth codec allows compression down to 4.5 bpp, compared to 5.3 for the state-of-the-art int24 depth compression method. If used in a unified codec and cache architecture, bandwidth reductions of about 50% are possible, which is significant.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Datavetenskap (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Computer Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Buffer compression
Data compaction
Graphics hardware
Graphics processors

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy