SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:fdf1f9b1-c015-4821-8c5d-9e2aa59677a5"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:fdf1f9b1-c015-4821-8c5d-9e2aa59677a5" > The Nobel Prize: th...

The Nobel Prize: the identity of a corporate heritage brand

Urde, Mats (författare)
Lund University,Lunds universitet,Företagsekonomiska institutionen,Ekonomihögskolan,Department of Business Administration,Lund University School of Economics and Management, LUSEM
Greyser, Stephen A (författare)
 (creator_code:org_t)
2015
2015
Engelska.
Ingår i: Journal of Product & Brand Management. - 1061-0421. ; 24:4, s. 318-332
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Purpose – The purpose of this study is to understand the identity of the Nobel Prize as a corporate heritage brand and its management challenges. Design/methodology/approach – An in-depth case study analysed within a heritage brand model and a corporate brand identity framework. Findings – The Nobel Prize is a corporate heritage brand – one whose value proposition is based on heritage – in this case “achievements for the benefit of mankind” (derived directly from Alfred Nobel’s will). It is also defined as a “networked brand”, one where four independent collaborating organisations around the (Nobel) hub create and sustain the Nobel Prize’s identity and reputation, acting as a “federated republic”. Research limitations/implications – The new and combined application of the Heritage Quotient framework and the Corporate Brand Identity Matrix in the Heritage Brand Identity Process (HBIP) offers a structured approach to integrate the identity of a corporate heritage brand. In a networked situation, understanding the role of stewardship in collaborating organisations is essential: The network entities maintain their own identities and goals, but share common values of the network hub. Practical implications – The integrated frameworks (HBIP) provides a platform for managing a corporate heritage brand. Originality/value – This is the first field-based study of the Nobel Prize from a strategic brand management perspective.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Nobel Prize
Brand stewardship
Corporate brand identity
Corporate heritage brand
Heritage Brand Identity Process
Networked brand

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Urde, Mats
Greyser, Stephen ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Journal of Produ ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy